17 september 2009

Plassmangel!

På soverommet vårt har vi en skyvedørsgarderobe på 3 meter, men det hjelper lite når både fruen og herren lider av litt "shoppinggalskap". - haha - Så når klærne begynner å krangle om plassen, da er det på tide med en gjennomgang. Min kjære er på jobb til 22.00 idag, så da såg jeg mitt snitt i å begynne på min side. Det blir sortering og reorganisering til den store gullmedalje idag og imorgen. Det som er brukbart, men mystisk nok har krympet i skapet - haha - får min niese på 13 år se om hun vil ha. Det som har krympet, men som "bare er helt ut" for en tenåring går til fretex, så går nok noe rett i søpla. Selv om jeg kaster ut litt, er det fortsatt trangt om plassen. Så klær jeg sjelden bruker må lagres andre plasser. Isteden for å bruke plastbokser som igjen bruker mye plass, har jeg kjøpt meg vakuumposer. Med disse kan jeg redusere plassen på boden, og fortsatt vite at klærne mine ligge tørt og trygt. På bildene under ser dere sommerklærne våre før og etter at støvsugeren har gjort sitt. Jeg kjøpte mine geniale poser på biltema for 59,90 for 2 stk, det er den største str på 80 x 110.







Jeg får vel hive meg rundt, og fortsette med klesskapet mitt.
Ønsker alle en flott torsdagskveld.

8 kommentarer:

Ida sa...

Luksusproblem :-D Kjenner til det der! HEEELDIGVIS er min type en sånn som bruker det som ligger øverst i hyllen (derfor må jeg bytte om på plassen litt av og til...!) - og jeg får selv bestemme hvem som skal ha hva av plass. Dermed har jeg 20 trådkurver + ca 1,5 meter med hengeplass, og hn har 12 trådkurver, og ca 60 cm til å henge på :-) Sånn ja.. hvis de vil ha likestilling - så får de begynne ett annet sted.. spør du meg :-D

sylysten sa...

Genialt;o)))
Har dog hørt at klærene blir utrolig krøllete, men det er vel verdt en omgang med strykejernet;o))
Klem
Linda;o)

Jorid + NOE Blog sa...

Hei!
Så SMART!! :-D Var jo genialt med de posene. Herlig å få ryddet litt i skapene en gang i blandt, har sendt noen sekker vi også!

Håper du får en fin dag i morgen vennen!

Kos og klem

Unknown sa...

Dette var smart! Så flink du har vært å rydde skapet. Det trengs her hos oss også! :)

Inger Helene sa...

Du har for mye klær!!!! og mer skal det bli etter Loooooondoooooon haha

rod i hob sa...

Herlig :-)
Eg har og kjøpt meg vakumposer! På nytt og nyttig! Hadde meir tenkt på å ta dei med på reis, då eg alltid har problem med å få nok plass i kofferten! De va sånne som eg pressa luftå utav....

Takket væra dette tipset, ska eg få mannen te å kjøpa fleire posar på biltema, som eg kan bruka i skapet! Kjenner meg igjen med forliten plass i skapet....

God "ryddig skap" HELG!!

Gry sa...

Hehe, nå ble jeg inspirert til å rydde i vårt skap! Aner nesten ike hva som er der... Gleder meg til å få bedre system i det nye huset!

Christina sa...

Hei Sigrid...
Hvilke 12 åring snakker du om??? Viktig for den eneste tanta og ikke minst fadder å vite at din niese har blitt tenåring. Faktisk snart 13 og et halvt.....