10 juli 2009

Leilighetens bad - før og etter

Når jeg kjøpte leiligheten i 2004, skrek badet etter oppussing. Det hadde ikke akkurat direkte pene farger på flisene, og dekorasjonsflisene var heller ikke helt etter min stil. Varme i gulvet var det heller ikke, kun en stråleovn over døren som enten var for kald, eller for varm. Men i 2007, da fant vi ut at dette kunne vi ikke leve med lengre. Min snille pappa kom oppover å hjalp oss, så vi endelig fikk normale farger på gulv og tak. Hadde elektriker til å legge varmekabel i gulvet og en ekstra stikkontakt, det pga massasjedusjen med lys og radio som vi kjøpte oss :) Har pussig nok ingen bilder av badet før oppussing, men har noen som jeg tok mens vi holdt på.

Bilde over: Her har vi fjernet det gamle dusjkabinettet, og brukt fyllmasse for å få gulvet rett. Det var et nedsøkk der dusjen sto før, og det ville jo ikke vi ha. Det som var av interiør var i furu, grøss og gru sier jeg. Jeg malte døren og vinduet i eggehvit, og kjøpte et nytt klosettlokk i sølv. Resten ble røsket ut og puttet i boden. Legg merke til den flotte dekorfuglen som var over klosettet, og overalt var dekrasjonsfliser med sommerfugler.
Bilde under: Veggene fikk hvit flis med litt stuktur i, og gulvet ble grått. Vi kjøpte nytt servantskap (det var forresten ikke skap under servanten før) og servant på IKEA. Der kjøpte vi også speilet, skapet ved klosettet og langskapet. Klosettlokket var nesten det dyreste, unntatt massasjedusjen selvfølgelig. Lokket kjøpte vi på Comfort til rundt 1100 - 1200,- kr, husker ikke helt. Så du skjønner, her i leiligheten går vi på do som kongelige :) haha


1 kommentar:

Photo-Me-Life sa...

Dette var en stor forandring. Ble veldig bra. Heldige dere som har en slik dusj...

Ja vet du, jeg var overrasket over hvor godt det var å syns jo det var merkelig at jeg ikke hadde smakt det før. Men mye ligger nok i at jeg normalt er ute 3 ganger pr år, så jeg er ikke den som har sprunget ned byen. Hjemme drikkes det aldri, kun da jeg skal ut. Men det har vært hærlig å få seg litt ut de siste ukene, da slippes alle tanker og jeg slapper av......